October 04, 2012

Teka-teki jenaka

Jenaka
1) Minyak ape yang disukai oleh lelaki?
    Answer: MINYAKsikan pertandingan bolasepak Liga-M

2) Kuih ape yang bungkusnya di dalam,isinya di luar?
    Answer: Kuih salah bikin.

3) Binatang ape power Karate?
    Answer: Kuda belang.cube kira brape black belt dia ade.

4) Siapa yang menemukan dompet kulit?
    Answer: Yang menemukan dompet kulit tersebut tolong pulangkan kepada saye.

5) Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak boleh tolak?
    Answer: Pintu yang ade tulis 'TARIK'

6) Saya ade 3 kepala, 4 tangan dan 5 kaki..siapakah saya?
    Answer: Pembohong...

7) Apa dia 'Jauh di mata, dekat di hati'?
    Answer: Usus

8) Binatang ape yang seluruh anggota tubuhnya kat kepala?
    Answer: Kutu rambut

9) Nenek sape jalannya meloncat-loncat?
    Answer: Neneknye si katak

10) Knape lelaki jarang kene penyakit anjing gila?
     Answer: Sebab lelaki ni kan 'buaya'

11) Ape beza sekretari baik ngan sekretari kurang baik?
      Answer: - Sekretari baik..................'Selamat pagi tuan'
                  - Sekretari kurang baik...........'Dah pagi ni tuan'

12) Ape persamaan Michael Jordan ngan Michael Jackson?
     Answer: Dua-dua tak kenal korang...hehe

13) Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?
      Answer: Tukang gali kubur

14) Nak mencari sikit punye susah, bile dah dapat buang, ape bendanya?
     Answer: Tahi hidung

15) Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?
      Answer: Dua-dua kalau dah 'kringgg' bole diangkat...

16) Knape pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?
      Answer: Mestilah kene tebang, sape nak cabut pokok kelapa ...gile ape...

17) Gajah terbang dengan ape?
      Answer: Dengan susah payah..

Note : Senyuman itu sedekah :)

Aishah Abdullah
Post a Comment