January 17, 2012

Jenaka Al - Kisah Orang Kedah


Polis mengadakan sekatan jalan raya di sekitar Kedah.Nak jadi cerita ada  Pak Cik Abu  baru dapat Lesen "P".. Pak Cik Abu  ni lupa nak letak stiker "P" dekat motor dia.. Pak Cik Abu  dah gelabah macam mana aku nak pergi ambik anak aku ni.. Nak patah balik atau terus kan saja perjalanan ni..Selang beberapa minit kemudian  Pak Cik Abu  dapat idea macam mana nak cakap dekat polis.. Pak Cik Abu  teruskan perjalanan dengan muka selamba..

Polis : Assalammualaikum pakcik. Nak tanya "P" mana pakcik?

Pak Cik Abu : Waalaikummusalam pakcik nak P Aloq Staq (loghat Kedah).

Polis : Pakcik saya tanya lain ni..

Pakcik Abu : Betul lar pakcik jawab..

Polis : Pandai pakcik bergurau ye.. "P" mana pak cik?

Pak Cik Abu : Pakcik nak p Aloq Staq hanqpa tahu tak!!!. (Tinggi suara).

Polis : Amboi, main-main pulak pakcik ni..Pak Cik, "P" mana?

Pak Cik Abu : Pakcik kan dah habaq dari xdi lagi pakcik nak "P" Aloq Staq hangpa tak percaya. Apa hang ingat pakcik tak tau ka jalan ni nak pi aloq staq. Hangpa jadi polis pun hangpa jangan nak perleceh aku tau (marah).

Polis : Pi pi pi pi lah ... (Geram jer)

Pak Cik Abu : Kan mudah camtu ..Dalam hati "Selamat dah aku" .(Dengan senyum sampai ke telingga)

 
p/s : ha3..pengalaman kawan dengan orang kedah time kolej dulu..=)

No comments :