September 11, 2013

Andai Ramadhan punya perasaan



Andai Ramadhan punya perasaan.
Pesan Ramadhan..
Wahai manusia yang dalam kerugian..
Dari kejauhan aku akan menggalkan kamu smua...
Yaa .hendak kemana aku?

Dengan lembut ku berkata..wahai manusia yang rugi..
Maaf aku harus pergi.mugkin lamaa..
Wahai manusia yg rugi..';
Tolong pesankan pada golongan yg bernama MUTTAQUN
Ajaklah sabar untuk menemani hari hari duka mereka..setelah ketiadaan aku nanti untuk tempoh yg lama.
Peluklah istiqamah saat dia berada dalam kelelahan dalam perjalanan taqwanya meraih redha sang pencipta..

Pesan Ramadhan lagi..
Wahai manusia yg rugi..aku pasti akn tinggalkan kamu kerana..itu dia..syawal hampir tiba..

Wahai manusia yg rugi..
Aku ingin pesan.sungguh aku masih berbaki 3hri lagi.aku ingin pesan.segeralah kau merbut ampunan tuhanMu..
Suggguh malangla kamu wahai manusia yg sememangnya dalam kerugian.jika Berlalunya aku nanti pergi meniggalkan.kalian ..
Sedangkam dosa dosa kalian gv sebanyak buih dilautan.tidak terampun ..

Wahai.manusia yg rugi .
Pastinya aku merindui amal kebaikan sedeqah mu ,bacaan.quranmu ,kesabaranmu,qiyamulail mu dan sedu tangisan mu di kala sujud rebah menghadap penciptamu..

Wahai manusia yg rugi..
Aku berharapa agar kau berterusan dzlam melaksanakan ibadah yg kau lazimi dalam.tmpoh aku bersama mu hampir sebulan lamanya..
Agar kelak akan.datang saat kau menanti kehadiranku....kau sangat merindui keberkatan ku .
Kau rindukan ibadah terawih dimalamnya
Kau tunggu sahur di sepetiga malam.

Wahai manusia yg rugi.
Pesanku pada kalian.
Tangisila pemergianku.

Selagi kau masih dipilihNya utk meraikan aku selama sebulan.

Kerana ini mungkin pertemuan terakhir aku Ramadhan bersama mu duhai manusia.

No comments :